Project Alloy: bezprzewodowy headset VR z technologią Intel RealSense

Rynek gogli VR to nie tylko Oculus i Wive. Technologia rozwijana przez Intela ma zapewnić rozgrywkę bez kabli i kontrolerów, dysponując przy tym dużą mocą obliczeniową. Czym ma się różnić od popularnych konkurentów?

Project Alloy: bezprzewodowy headset VR z technologią Intel RealSense
Jarosław Balcerzak

21.11.2016 | aktual.: 10.03.2022 09:02

Odmienne spojrzenie na rozgrywkę VR

O Project Alloy świat usłyszał 16 sierpnia bieżącego roku na Intel Developer Forum w San Francisco. Intel zademonstrował wówczas prototyp swojego stworzonego od podstaw headsetu VR. W jego konstrukcji wykorzystano znaną już technologię Intel RealSense, zoptymalizowaną do zastosowań w VR. Postawiono również na nowy typ interakcji: rzeczywistość połączoną.

W praktyce ma to oznaczać zupełnie nowe podejście do wyświetlania obrazu. Użytkownik nie będzie od świata odcięty (jak w Oculus i Vive), elementy cyfrowe nie będą również na rzeczywisty obraz nanoszone jak w HoloLens Microsoftu. Odbywa się to dokładnie odwrotnie – części naszego otoczenia z prędkością rzędu milisekund trafiają do cyfrowo generowanej rzeczywistości.

Obraz

Żadnych kabli, zewnętrznych kamer i kontrolerów

Innowacji jest znacznie więcej: cały headset jest urządzeniem dysponującym własną jednostką obliczeniową (HMD), dzięki czemu nie wymaga żadnych połączeń przewodowych. Intel zrezygnował również z zewnętrznych czujników/kamer wokół gracza, opierając się wyłącznie na wbudowanych czujnikach i kamerze z RealSense.

Obędzie się także bez kontrolerów – w rzeczywistości połączonej wchodzimy w interakcje z wirtualnymi obiektami po prostu przy użyciu dłoni. Nie musimy się przy tym obawiać o zderzenia z rzeczywistymi obiektami: gdy tylko znajdziemy się zbyt blisko przeszkody, gogle wyświetlą ją aby zapobiec kolizji.

Software dla innowacyjnego urządzenia powstaje we współpracy z Microsoftem. Z kolei cały Project Alloy docelowo ma być platformą referencyjną o otwartym oprogramowaniu, na bazie której mają powstać finalne wersje producenckie.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/11]

Finalna specyfikacja robi wrażenie

Aktualna wersja headsetu dysponuje procesorem Intela 6. generacji (Skylake) oraz pomocniczym CPU z serii Atom (rozpoznawanie obrazów). Na froncie umieszczono dwie kamery R200 RealSense. Do czasu premiery deweloperskiej w drugiej połowie 2017 roku ma się to znacznie zmienić.

Docelowym procesorem stanie się najnowszy Kaby Lake, a obok niego układ marki Movidius, przejętej niedawno przez Intela. Dwie kamery R200 zastąpi pojedyncza z serii 400, a wśród kilku wariantów konfiguracji pojawią się również wyposażone w dodatkową kartę graficzną.

Finalna waga headsetu ma się zamknąć w okolicach 750 gramów, włączając w to wymienny akumulator. O cenach i bardziej precyzyjnych datach Intel jeszcze nie informuje, ale trudno mu się dziwić: przed Project Alloy jeszcze długa droga.

Źródło artykułu:WP Gadżetomania
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.