Odzież sportowa Antelope: elektrostymulacja mięśni jako sposób na skuteczny trening

Odzież sportowa Antelope: elektrostymulacja mięśni jako sposób na skuteczny trening12.11.2016 11:59
Jarosław Balcerzak

Niemiecki startup postanowił zrewolucjonizować sposób w jaki trenujemy. Zaprojektowana przez nich odzież stymuluje do ośmiu grup mięśni, zapewniając rezultaty przewyższające ćwiczenia na siłowni. Jak skonstruowano Antilope Wear?

Kampania sfinansowana w trzy godziny

Elektrostymulacja nerwowo-mięśniowa EMS jest powszechnie stosowana w sporcie, jednak nigdy nie zdołała uzyskać popularności w produktach konsumenckich. Startup założony w 2014 roku we Frankfurcie nad Menem postanowił to zmienić – pod koniec ubiegłego roku prezentując na Indiegogo swoją odzież sportową Antelope.

Zbiórka przyniosła niespełna 1.3 miliona dol., czyli aż 835% założonego celu (osiągniętego w 3 h). O tekstyliach z wszytymi od wewnątrz elektrodami zrobiło się głośno, a ich twórcy zabrali się za realizację obietnic. Pierwsze z produktów trafiły do wspierających ok. 4 miesięcy temu, dedykowana aplikacja pojawiła się w Apple Store przed miesiącem, a w Google Play około tygodnia temu.

Wieloczęściowy zestaw z mobilnym zasilaniem

Odzież wykonano w 54% z poliamidu, 36% z polipropylenu, a w 10% ze spandexu. Taki skład zapewnia nie tylko rozciągliwość, wytrzymałość i przepuszcza powietrze, lecz ma również właściwości antybakteryjne i umożliwia pranie w 30° C. Pod marką Antelope stworzono: koszulkę, szorty, bezrękawnik, „wing” obejmujący ręce i łopatki oraz "calf guards", okrywające łydki.

Komplet odzieży dysponuje elektrodami rozmieszczonymi na ramionach, rękach, klatce piersiowej, brzuchu, plecach, pośladkach, udach i łydkach. Do zapewnienia właściwej przewodności nie wymagają one stosowania żadnego rodzaju żelu ani wody. Nie zagraża im także upływ czasu – zastosowany silikon ma zapewniać właściwe przyleganie do ciała przez cały okres użytkowania.

Stymulacja odbywa się w zakresie od 1 do 5000 Hz, a urządzenie obsłużymy i skonfigurujemy z poziomu aplikacji na smartfona, podłączonego przez bluetooth. Twórcy Antelope zapewniają że pełną skuteczność osiągniemy zakładając go po prostu do wykonywania ćwiczeń, niezależnie od tego czy będzie to bieg, jazda na rowerze, ćwiczenia w siłowni czy dowolny sport.

Zasilanie zapewnia tzw. Booster, czyli przypominające powerbank źródło energii dla elektrod w odzieży. Na każdą grupę mięśni przypada jeden kanał zasilania, a więc dla pojedynczego elementu Antelope wystarczy Booster 2-kanałowy, podczas gdy pełen komplet wspomaga już 8-kanałowej wersji. Czas jego pełnego ładowania to 4 godziny.

Rezultat ćwiczeń z Antelope ma przynieść rezultaty nawet 10-krotnie lepsze niż bez jego udziału. Wzmocnieniu ma ulec nasza siła, koordynacja i wytrzymałość, a znaczące efekty mają być widoczne po czterech tygodniach użytkownia odzieży. Autorzy Antelope odważnie deklarują, że 20 minut ćwiczeń z ich produktem jest równoważne godzinie spędzonej w siłowni.

[1/17]
[2/17]
[3/17]
[4/17]
[5/17]
[6/17]
[7/17]
[8/17]
[9/17]
[10/17]
[11/17]
[12/17]
[13/17]
[14/17]
[15/17]
[16/17]
[17/17]

Innowacyjny, choć zaporowo drogi

Przedsiębiorczy Niemcy świetnie trafili z produktem, który mógłby znacząco odmienić sposób w jaki trenujemy kondycję i wydolność. Idea stojąca za Antelope wciąż wymaga od nas czynnego podjęcia aktywności fizycznej, jednak obiecuje przy tym ogromną skuteczność jej wykonywania. Popularność takich inicjatyw jest więc zrozumiała.

Upowszechnienie się stymulacji EMS wciąż pozostaje kwestią odległej przyszłości, gdyż twórcy innowacyjnej odzieży stworzyli ją dla najzamożniejszych entuzjastów skutecznego treningu. Cena kompletu już dziś wynosi 1349 euro, a wkrótce ma wzrosnąć do 1600.

Sytuacji nie poprawia także bałagan, jaki autorzy zbiórki wprowadzili w ostatnich tygodniach. W pewnym momencie funkcjonowały aż 3 różne cenniki i nawet dziś niełatwo jest zorientować się w aktualnej i przyszłej wycenie poszczególnych produktów. Odzież Antelope jest obecnie dostępna w przedsprzedaży, a do nabywców ma trafić w grudniu.

Szanowna Użytkowniczko! Szanowny Użytkowniku!
×
Aby dalej móc dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne i udostępniać coraz lepsze usługi, potrzebujemy zgody na dopasowanie treści marketingowych do Twojego zachowania. Twoje dane są u nas bezpieczne, a zgodę możesz wycofać w każdej chwili na podstronie polityka prywatności.

Kliknij "PRZECHODZĘ DO SERWISU" lub na symbol "X" w górnym rogu tej planszy, jeżeli zgadzasz się na przetwarzanie przez Wirtualną Polskę i naszych Zaufanych Partnerów Twoich danych osobowych, zbieranych w ramach korzystania przez Ciebie z usług, portali i serwisów internetowych Wirtualnej Polski (w tym danych zapisywanych w plikach cookies) w celach marketingowych realizowanych na zlecenie naszych Zaufanych Partnerów. Jeśli nie zgadzasz się na przetwarzanie Twoich danych osobowych skorzystaj z ustawień w polityce prywatności. Zgoda jest dobrowolna i możesz ją w dowolnym momencie wycofać zmieniając ustawienia w polityce prywatności (w której znajdziesz odpowiedzi na wszystkie pytania związane z przetwarzaniem Twoich danych osobowych).

Od 25 maja 2018 roku obowiązuje Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 (określane jako "RODO"). W związku z tym chcielibyśmy poinformować o przetwarzaniu Twoich danych oraz zasadach, na jakich odbywa się to po dniu 25 maja 2018 roku.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Administratorami Twoich danych będzie Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, oraz pozostałe spółki z grupy Wirtualna Polska, jak również nasi Zaufani Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Szczegółowe informacje dotyczące administratorów znajdują się w polityce prywatności.

O jakich danych mówimy?

Chodzi o dane osobowe, które są zbierane w ramach korzystania przez Ciebie z naszych usług, portali i serwisów internetowych udostępnianych przez Wirtualną Polskę, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszych stronach przez Wirtualną Polskę oraz naszych Zaufanych Partnerów.

Dlaczego chcemy przetwarzać Twoje dane?

Przetwarzamy je dostarczać coraz lepsze materiały redakcyjne, dopasować ich tematykę do Twoich zainteresowań, tworzyć portale i serwisy internetowe, z których będziesz korzystać z przyjemnością, zapewniać większe bezpieczeństwo usług, udoskonalać nasze usługi i maksymalnie dopasować je do Twoich zainteresowań, pokazywać reklamy dopasowane do Twoich potrzeb. Szczegółowe informacje dotyczące celów przetwarzania Twoich danych znajdują się w polityce prywatności.

Komu możemy przekazać dane?

Twoje dane możemy przekazywać podmiotom przetwarzającym je na nasze zlecenie oraz podmiotom uprawnionym do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa – oczywiście tylko, gdy wystąpią z żądaniem w oparciu o stosowną podstawę prawną.

Jakie masz prawa w stosunku do Twoich danych?

Masz prawo żądania dostępu, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych. Możesz wycofać zgodę na przetwarzanie, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności.

Jakie są podstawy prawne przetwarzania Twoich danych?

Podstawą prawną przetwarzania Twoich danych w celu świadczenia usług jest niezbędność do wykonania umów o ich świadczenie (tymi umowami są zazwyczaj regulaminy). Podstawą prawną przetwarzania danych w celu pomiarów statystycznych i marketingu własnego administratorów jest tzw. uzasadniony interes administratora. Przetwarzanie Twoich danych w celach marketingowych realizowanych przez Wirtualną Polskę na zlecenie Zaufanych Partnerów i bezpośrednio przez Zaufanych Partnerów będzie odbywać się na podstawie Twojej dobrowolnej zgody.