Odin2: mobilny projektor równie inteligentny jak tablet

Rynek projektorów niezwykle łatwo podzielić na dwie części: pełnowymiarowe i mobilne. Odin2 ma być czymś jeszcze więcej: tabletem zamkniętym w obudowie przenośnego projektora. Jakie funkcje zaoferuje taka hybryda?

Odin2: mobilny projektor równie inteligentny jak tablet
Jarosław Balcerzak

14.11.2016 | aktual.: 10.03.2022 09:04

Druga generacja udanego projektora

To już druga kampania startupu Dosowls – w lipcu 2014 roku zebrała bowiem fundusze na model Odin, który do wspierających trafił 10 miesięcy później. Tym razem 15-osobowy zespół entuzjastów technologii mobilnej przygotował jego następcę, który na nowo ma zdefiniować mobilne wyświetlanie treści.

Odin2 mierzy sobie zaledwie 158.8 × 146 × 36.9 mm i waży 590 gramów. Wyposażono go w podstawę typu kickstand, umożliwiającą wyświetlenie obrazu pod kątem nawet 90°, a więc również na suficie. Sporą część wierzchniej części obudowy zajmuje kolorowy, dotykowy ekran o przekątnej 5”, a na lewej ściance umieszczono złącza: HDMI z HDCP, czteropolowy jack oraz dwa USB 2.0.

Obraz

Wsparcie dla urządzeń mobilnych, konsol i peryferiów

Projektor ma w sobie integrować funkcjonalność smartfona bądź tabletu, więc wyposażono go w system operacyjny Android 6.0. Za jego płynną pracę odpowiada 4-rdzeniowy procesor ARM Cortex A17 o taktowaniu 1.8 GHz, a także 2 GB pamięci RAM. Nie zabrakło wbudowanej pamięci flash w rozmiarze 16 GB, którą możemy rozszerzyć korzystając z czytnika kart microSD.

Obraz jest wyświetlany w technologii TI DLP, w rozdzielczości natywnej 1280 × 720 pikseli i maksymalnej 1080p. Źródłem światła jest lampa LED o żywotności określonej na 30000, a uzyskany obraz cechuje jasność 300 ANSI lumenów oraz kontrast 500:1. Z odległości niemal metra Odin2 oferuje przekątną 37”, a z trzykrotnie większej – już 110”.

Obraz

Na froncie zainstalowano kamerę, która zapewnia autofocus i eliminuje konieczność korekcji manualnej. Urządzenie samodzielnie niweluje również zniekształcenia trapezowe. Specyfikację uzupełnia wbudowane, dwuzakresowe WiFi, Bluetooth 4.0 oraz wbudowane głośniki o mocy 3W. Z kolei dla posiadaczy statywów przygotowano niezbędne mocowanie w obudowie.

Możliwości Odin2 są ogromne: przewodowo możemy podłączyć do niego dowolne urządzenie przez HDMI (także konsole) bądź nośnik danych przez USB. Bezprzewodowo nadamy obraz i dźwięk z urządzeń mobilnych (Android i iOS) oraz komputerów z systemem Windows. Przez Bluetooth możemy natomiast podłączyć dowolne peryferia kompatybilne z systemem Android.

Odin2 pozwala także na swobodne przeglądanie i strumieniowanie danych z sieci, w tym serwisów takich jak HBO Now czy Netflix. Z kolei druga, szerokokątna kamera umożliwia prowadzenie rozmów wideo na Skype i Google Hangouts. Wspierane są również inne programy i usługi dostępne na system Android, a wśród nich Dropbox, MS Office, Youtube czy Spotify.

  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
  • Slider item
[1/8]

Zaawansowany, wszechstronny i poręczny

Twórcom pozostaje pogratulować konsekwencji w udoskonalaniu swojego produktu. Nowy Odin funkcjonalnością znacznie wyprzedził poprzednika, stawiając jednocześnie na prostotę obsługi i szeroką kompatybilność. W rezultacie nowy model jest tak wygodny i użyteczny jak urządzenia mobilne obecnej generacji.

Nie zabraknie niezadowolonych z rozdzielczości 720p czy jasności 300 ANSI, należy jednak pamiętać że chodzi o urządzenie mieszczące się w podręcznej torbie. W tej kategorii Odin2 osiągnął wszystko, co tylko było w zasięgu. Kampania crowdfundingowa wciąż trwa (100% w 3 dni), aktualna cena wynosi 525 dol., a dostawy do wspierających wyznaczono na czerwiec przyszłego roku.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (13)
© Gadżetomania
·

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje się  tutaj.