Akumulator cynkowo-powietrzny pomieści 300% więcej energii
Spece z firmy ReVolt Technology twierdzą, że połączenie cynku i powietrza w akumulatorach zwiększy ich pojemność trzykrotnie! Firma przymierza się do wykorzystania ich w samochodach elektrycznych. Czyżby przejażdżka na odcinku kilkuset kilometrów na jednym ładowaniu była możliwa już w niedalekiej przyszłości?
02.11.2009 | aktual.: 14.03.2022 10:20
Spece z firmy ReVolt Technology twierdzą, że połączenie cynku i powietrza w akumulatorach zwiększy ich pojemność trzykrotnie! Firma przymierza się do wykorzystania ich w samochodach elektrycznych. Czyżby przejażdżka na odcinku kilkuset kilometrów na jednym ładowaniu była możliwa już w niedalekiej przyszłości?
Jest to bardzo prawdopodobne. ReVolt planuje rozpoczęcie sprzedaży swoich produktów przeznaczonych do małych aparatów słuchowych. Następnym krokiem będzie wdrożenie akumulatorów do przenośnej elektroniki. Jeśli wszystko pójdzie zgodnie z planem superpojemne bateryjki znajdą swoje miejsce w ekologicznych samochodach napędzanych energią elektryczną.
W tabeli widzimy zestawienie porównujące skład chemiczny akumulatorów oraz przekładającą się na to pojemność. Oglądałem ten wykresik z ogromnym zaciekawieniem. Stwierdzam, że mój nowy telefon komórkowy, który ma pełno bajerów i nowych technologii, posiada baterię chyba najstarszego typu. Jestem zmuszony "dokarmiać" go co niespełna 20 godzin. Oczywiście nowa technologia cynkowo-powietrzna podpisana jest pod najwyższym słupkiem.
Ale wracając do tematu. Produkcja nowych ogniw kosztuje dokładnie o połowę mniej niż wytwarzanie starszych litowo-jonowych. Może nie ma tutaj żadnej typowej "zielonej technologii", ale znacznie większa pojemność i wydajność połączona z niskimi kosztami pozwolą na zmniejszenie olbrzymiej sterty toksycznych śmieci w postaci zużytych bateryjek. Jeśli wszystko jest gotowe i można wprowadzić to w życie z "dniem jutrzejszym" nie widzę przeszkód. Warto spróbować.
źródło: Treehugger